Skoro každý muž ví, že motorů je více druhů, a hlavně u osobních automobilů. Zde jsou však nejvíce používány dva základní. Vznětový a zážehový. Rozdíly mezi nimi si nebudeme zde vysvětlovat, protože by to zabralo velkou spoustu místa. Proto si jen řekněme, že jeden druh spaluje benzín a ten druhý naftu. Ta je samozřejmě ještě stále o něco málo lacinější než kterýkoli benzín. Neví se, jak dlouho bude trvat, než se ceny úplně srovnají. Ale ta doba asi přijde. Ale zatím je to tak jak to je, a proto lidé chtějí auta, která mají dieselový motor. Inu, je to jejich volba.
Naftový motor sice šetří peníze, ovšem nejsou to zase nějaké horentní sumy. Navíc je zde další věc, která zhoršuje užitkové vlastnosti. Tím je fakt, že se do nafty kvůli životnímu prostředí musí přidávat další tekutina. Je to takzvaný AdBlue systém, který se však dá obejít, jako skoro všechno na tomto světě. Jenže se to musí umět, jinak následuje dosti velký průšvih a auto už prostě nenastartujete. Je zde ovšem také emulátor AdBlue, který v tom hraje roli a my si hned povíme jakou. Toto slovo je známé z informatiky, kdy nám říká, že program, nebo třeba hra může běžet také na jiné platformě, než pro kterou je původní určení.
Zde to chce hlubší znalosti problematiky počítačových programů a rozdílů mezi například Windows a Linux. A co s tím má společného auto a motor? Inu, celý systém AdBlue je řízen počítačem a pokud není něco v pořádku, počítač vám po určité době nebo po určitém počtu ujetých kilometrů zablokuje další používání. Tedy, ne úplně, samozřejmě, spát v něm klidně můžete a umývat ho také. Ale nepojede. Proto se nedoporučuje amatérům zkoušet tento systém obejít, nebo snad dokonce vypínat. Skončí to nepojízdností vozu. Na tohle je zde odborná firma. A vy se k ní dostanete pouhým kliknutím na odkaz v tomto článku.