K tomu, aby se dalo úspěšně podnikat, je potřeba učinit mnohé. To neznamená v žádném případě, že si člověk sežene něco, co by mohl prodávat, případně nabídne nějakou pomoc, kterou by mohl ostatním nabízet, a je za vodou. Něco takového, tedy něco, co může podnikatel nabídnout, je sice také nezbytné, bez toho se také v žádném případě nedá podnikat, ale není to rozhodně to jediné, co umožní si vlastním byznysem vydělat. Stejně tak je totiž důležité i najít někoho, kdo by měl o to nabízené zájem a platil za to.
Co to obnáší v případě internetového podnikání? V první řadě to, že hned poté, co si někdo pořídí svůj podnikatelský web s určitou nabídkou, je nutné zajistit si na tomto i žádoucí návštěvnost. Aby tu bylo dost lidí, kteří o to zde zveřejněné mají zájem. Což by se sice možná dalo považovat za snadný úkol, protože má internet uživatelů, a tedy hypotetických návštěvníků kteréhokoliv webu, až až, ale praxe svědčí často o pravém opaku. Často má někdo nějaký ten svůj podnikatelský web, ale o tento tak jaksi nikdo neprojevuje tolik žádoucí zájem.
A jak to v podobných případech zlepšit, jak zvrátit takovou nepřízeň osudu? Jak už ti se zkušenostmi vědí, nepomůže nic (snad s výjimkou hodně drahé a jen po omezenou dobu zabírající reklamy) lépe než SEO pro Google (optimalizace). Což je – pro ty, kdo o tom ještě nikdy neslyšeli nebo to stále ještě nepochopili – zjednodušeně řečeno způsob, jak zdokonalit web v tom, co od něj očekávají internetové vyhledávače. Když je totiž web odpovídající kritériím vyžadovaným internetovými vyhledávači, představují ho tyto daleko efektivněji než weby nedokonalé, a protože mají vyhledávače na návštěvnost zásadní vliv, je třeba uspět hlavně tady.
A online SEO je tedy tím, co může podnikatelským webům zajistit žádoucí pozornost. Která je na počátku úspěchů v jakémkoliv internetovém podnikání.