Každý web má své poslání, jež u něho vytýčil jeho majitel a provozovatel. Každý web má prostě plnit něco, co je od něj očekáváno. Někdy jde o to, aby informoval ostatní lidi, někdy se na něm něco propaguje, někdy se tu i bezprostředně obchoduje, to je různé. Jedno je ale pro tuto různorodost úkolů webů typické všem. Aby se mohly zhostit úkolů, jež jsou na ně kladeny, je nezbytné, aby měly takové weby dostatečnou návštěvnost. Ta je důležitá, protože kdyby na nějaký web nikdo nechodil, nedozvěděl by se, co na něm nabízejí, a také by nemohl služeb takového webu využívat. A to by bylo nepříjemné jak pro ty, jimž by se oné nabídky nedostalo, tak pro ty, kdo se právě v podobě webu nabízejí a kdo by nenašli potřebné partnery.
Weby prostě potřebují sledovanost. Jenže co když se této některému z webů nedostává?
Pak přichází určitě vhod optimalizace pro internetové vyhledávače, zkráceně SEO, jež dokáže návštěvnost znatelně zvýšit, a to bez ohledu na to, o jaký web se jedná.
Když se provede v rámci SEO analýza webu, když se z tohoto podle okolností odstraní některé jeho nedostatky, když se pro takový web vyberou ideální klíčová slova, když je tento zaplněn i propagován naprosto dokonalými články a jinými texty, když se provozuje fungující reklama a když se vytvoří dostatek kvalitních zpětných odkazů, které na takový web přivedou návštěvníky z jiných webů, prostě když se takový web optimalizuje, výsledek v podobě vysoké návštěvnosti se stoprocentně dostaví. A spolu s takovým zvýšením návštěvnosti přijde určitě i to, co je s touto spojeno, tedy dosažení kýženého efektu takového webu, splnění očekávání, jež majitel takové internetové prezentace má.
A proto lze každému majiteli webu optimalizaci doporučit. Je to totiž ten jediný prokazatelně fungující způsob, jak zlepšit pozici odkazu na daný web v internetových vyhledávačích, jež rozhodují o tom, co se bude těšit přízni lidí a co ne.